OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Analepsia, od „analeptikum, liek povzbudzujúci činnosť životne dôležitých orgánov“. Ešte že tak. Nestrácam čas s „extrémnymi“ kapelami, dolujúcimi v kadejakých hnedých tuneloch, občas rozmýšľam nad tým, prečo niekto solídny BDM nárez nevie pomenovať lepšie než nejako ako „menštruačne roz-skonzumovaný“ a podobne, ak už „gore“, tak si proste predstavujem iné veci, hoci zhodou okolností je v tomto príklade krvi dosť. („Trusomkrstený pičolovec“ je tiež do klenotnice vypečených názvov.) V každom prípade je dobre, že som bol vyvedený z omylu a neodignoroval novú bandu, ktorá rozmetala aj naživo na druhom pokračovaní košického Deathfestu.
ANALEPSY sú kvarteto z portugalského Lisabonu, existujú od roku 2013 a v januári vydali svoj debutový album. O tom, že ide o nádejnú družinu, už čo-to hovorilo aj EP z roku 2015, pokiaľ ale ide o „Atrocities From Beyond“, myslím, že Flávio Pereira (basgitara), Tiago Correia (bicie), Marco Martins (gitary) a Diogo Santana, 20-ročná BDM verzia Chucka Schuldinera (gitary, vokál) mohli prihodiť o desať minút viac a aj tak by nuda nebola. Výborný brutálny death metal, jedna z európskych nádejí v žánri, ktorý už myslím povedal väčšinu toho, čo mohol. Náklepy s technicky prepracovanými gitarami sú skĺbené so slammingom tak dobre, že to po čase opäť znie sviežo a neotrepane. Drvivá ukrutnosť vyšperkovaná gitarovými vyhrávkami, neraz naozaj zlovestne dramatickými, skvelo stvárňujúcimi desivé prevažne sci-fi témy textov. Sóla a chladná, ponurá atmosféra. K tomu dokonale neľudské hlboké growly, výlevky a zadrhávajúce píly. Komu by bolo málo, môžem odporučiť aj splitko s nórskymi chlívákmi KRAANIUM z tohtoročného leta.
8,5 / 10
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.